Frakt

Vi levererar idag främst inom EU och Europa – Vi kan lösa leveranser utanför Europa också men fraktkostnaden går upp en hel del där.

Frakt Sverige – 59kr

Företagsfrakt Sverige – 99kr

Frakt inom EU – 149kr

Frakt utanför EU inom Europa – 349kr

Fraktkostnaden per beställning är 59kr inom Sverige. Om ni väljer att hämta varorna hos oss så drar vi bort fraktkostnaden.
Frakt Sverige – 59kr
Expressfrakt Sverige – 118kr (59kr frakt +59kr prio/expresshantering)
Hämtas butiken Tranemo – Vi har en fysisk butik i Tranemo på Storgatan 16, om du väljer detta alternativ så meddelar vi dig per sms och/eller mail när din order är klar för avhämtning

Betalning

Vi använder oss av Klarna Checkout. Användarvillkoren kan du läsa här.

Leveransbevakning
Vi förbehåller oss rätten att restnotera eller annullera beställningar på produkter som tillfälligt tagit slut
i lager. Om en produkt har restnoterats av oss har du rätt att avbeställa varan.

Leveranstid

Just nu har många av våra leverantörer längre leveranstid än vanligt. De flesta order går fortfarande från oss inom 2-7 dagar men en del order är det 1-3 extra dagars leveranstid på just nu.

Behöver du varorna till ett speciellt datum som är ganska nära i tid rekommenderar vi er att välja till expresstillägget.

Dessutom är risken större än vanligt just nu att vissa produkter är restade som normalt sett alltid finns på lager.

Skriv gärna i meddelandefältet när ni kommer till kassan vilket datum ni behöver ha er order.
Normalt levereras ditt paket inom 2-7 arbetsdagar om varan finns på lager. Vid beställning av produkter som ej finns på lager samt en del produkter med tryckservice är leveranstiden 3-10 arbetsdagar med reservation för slutförsäljning.

Vid val av expresshantering strävar vi alltid efter att skicka ditt paket ut från oss inom 1-5 arbetsdagar.
Vi skickar främst med PostNord.

Små försändelser skickas vanligtvis med Varubrev 1:a klass, paketet delas ut i din postlåda.
Om paketet inte får plats i postlådan levereras det vid din dörr eller i en påse utanpå din postlåda. Du aviseras när leverans vid dörr eller i påse på lådan är utförd.

Vid större försändelser använder vi främst MyPack Collect som går till ombud. Gör du inget val skickas paketet till det ombud som ligger nära din adress. Du aviseras via PostNord App och via sms/email.

 

Transportskador – Försäkring
Vi står för alla skador som eventuellt kan uppstå vid transport till kund. Om du vid mottagandet upptäcker att paketet är transportskadat skall du omedelbart anmäla detta till Posten eller Schenker för besiktning av paketet. Försändelsen är fullförsäkrad till det angivna belopp som gäller enligt PostNords och Schenkers regler.

Allmänna villkor

Netshirt reserverar sig för slutförsäljning samt eventuella bild- och skrivfel på Sajten, exempelvis fel i produktbeskrivning eller teknisk specifikation, felaktiga priser samt prisjusteringar (såsom förändrade priser från leverantörer eller valutaförändringar) eller felaktig information angående om en vara finns i lager. Netshirt har rätt att korrigera sådana eventuella fel och att ändra eller uppdatera informationen när som helst. Om felaktigt pris har angetts för en vara som Du har beställt så kommer Netshirt naturligtvis att meddela dig om detta och invänta ditt godkännande av det korrigerade priset innan Netshirt fortsätter med beställningen. All bildinformation på Sajten ska uteslutande ses som illustrationer. Sådana illustrationer kan inte garanteras återge det antal varor Du erhåller eller varans exakta utseende, funktioner eller ursprung. Netshirt ansvarar inte för information på Sajten som kommer från en tredje part.

Om du som kund designar i vår designmotor och utformar trycket på ett sätt som inte är möjligt att trycka på grund av begränsningar i tryckframställning eller tryckprocessen alternativt att det ej är lämpligt på plagget så kontaktar vi kund och kommer överens om och ger förslag på lämpliga ändringar för att kunna utföra trycket.

Om man som kund har väldigt specifika krav kring tex exakt storlek på ett tryck och inte accepterar att trycket justeras inom normal marginal sett till tryckframställan önskar vi att ni tar kontakt själva innan ordern startas upp och informerar mer detaljerat. [email protected]

Önskar du beskära trycket på något sätt så ska detta meddelas i kommentarer.

Placerar du ett tryck som är större än själva plagget så kommer vi att förminska trycket så att det passar på plagget och går att trycka.

Observera att ett tryck alltid ser mindre ut när det ligger platt på ett bord jämfört med när plagget sitter på då människor inte är platta.

Netshirt reserverar sig för att avgöra vilka tryck som genomförs baserat på etiska skäl och om något tryck anses olämpligt/stötande kan vi avbryta en order.

Ångerrätt vid distansavtal

Att handla via Internet räknas som distansavtal. Distansavtalslagen, Lag (2000:274) om konsument-skydd vid distansavtal och hemförsäljnings-avtal, lämnar ett utökat skydd för dig som är konsument, d.v.s. som handlar som privatperson och inte som näringsidkare. Denna lag ger dig rätt att ångra ett köp inom 14 dagar från det du mottagit varan. För att utnyttja rätten måste du meddela oss att du vill ångra dig, samt sända tillbaka varan i oskadat skick. Detta gäller dock inte på varor som ni valt till eget tryck på förutom om fel på plagg kan påvisas.

Om du önskar avbryta ett köp under produktion som innehåller plagg med eget tryck måste detta först godkännas av kundtjänst för att se så att ordern inte har gått för långt i orderprocessen.

Ångerrätt gäller ej underkläder, badkläder och munskydd.

Force Majeure

Netshirt ansvarar inte för förseningar orsakade av omständigheter som Netshirt inte kunnat råda över såsom exempelvis allmän arbetskonflikt, krig, eldsvåda, blixtnedslag, terroristattack, ändrad myndighetsbestämmelse, tekniska problem, fel i el-/tele-/dataförbindelser eller annan kommunikation samt fel eller försening i tjänster från underleverantör på grund av omständighet som här angivits.

Dessa omständigheter ska utgöra befrielsegrund som medför befrielse från skadestånd och andra påföljder. Om någon sådan situation skulle uppstå informerar Netshirt dig dels i början och dels i slutet av tiden för den aktuella situationen. Har omständigheten varat längre än två månader har både Du och Netshirt rätt att häva köpet med omedelbar verkan.

Retur

Ångerrätt eller byte av storlek gäller ej för produkter där kunden valt till personliga tryck.

Du har alltid 14 dagars ångerrätt och bytesrätt när du handlar online. Det innebär att du kan skicka tillbaka oanvända och oskadda varor inom 14 dagar från att du mottagit ditt paket. Bytesrätten gäller ej underkläder, badkläder och munskydd.

Fyll i retursedeln om varför du skickar tillbaka din vara. Om det inte finns med retursedel så går det att använda ett vanligt A4-papper. Skriv ordernummer samt anledning.

Använder du returfraktsedeln som följer med ditt paket så kostar returen 79kr inom ramen för specifikationerna för PostNord Return Drop Off (Maxvikt per paket: 20kg. Längd max 1,5 meter samt längd + omkrets = 3 meter). Summan dras automatiskt från varuvärdet vi betalar tillbaka vid ångrat köp. Användande av returfraktsedel vid byte faktureras via Klarna.

Vi har i nuläget valt att inte ha fri retur. På så sätt kan vi hålla nere priserna på varorna. Detta gynnar gemene kund, då majoriteten inte behöver skicka tillbaka några varor.

När du lämnar tillbaka varor får du pengarna tillbaka inom 14 dagar. Logga in på klarna för att se status på dina återköp och summa som ska återbetalas. Vid delretur återbetalas ej ursprungsfrakten. Vid ångrat köp återbetalas ursprungsfrakten på 59kr. Prio/expresshanteringsavgiften på 59kr krediteras ej och inte heller merkostnad för tillval utöver standardleverans.

Din retur återbetalas med samma betalningsmetod som vid köp. Om du till exempel betalade din order med betalkort, sätter vi tillbaka summan på samma kort.

Önskar man göra ett byte av en vara/produkt, för att exempelvis byta storlek så skickar ni tillbaka varan/produkten till oss så skickar vi ut en ny fraktfritt, fraktfri ny leverans ut vid byte gäller endast standard leverans och inom Sverige. Vi går alltså inte efter egna tillval av leverans vid köptillfället så som tex Mypack home. Om ni har särskilda önskemål kring ny utleverans av bytt vara kontakta gärna [email protected]

Returer skickas tillbaka med returfraktsedel som ligger med i paketet (kostnad 79kr) eller så kan ni själva skicka det till:
Netshirt
Storgatan 16
51433 Tranemo

Reklamationer

Har du fått felaktiga varor eller blivit felexpedierad så ber vi dig att kontakta kundservice snarast på [email protected] eller tel. 0325-202040.
Vid godkänd reklamation debiteras ingen fraktavgift eller returfraktavgift.

Vem bär risken vid ett köp om något skadas eller försvinner under leveransen?

Om köparen är en privatperson blir konsumentköplagen tillämplig.

Vid konsumentköp gäller en absolut regel att riskövergången sker vid avlämnandet av varan.
Före avlämnandet står alltså säljaren för risken och efter avlämnandet bär köparen risken.
(8 § 2 stycke KköpL).

När är då varan avlämnad?

Även här gäller en absolut regel om att varan är avlämnande när köparen tar den i sin besittning. Detta sker när varan är uthämtad hos ombud.
Som besittning räknas också att varan i enlighet med köparens anvisning lämnats hos köparen när köparen inte är hemma. Vilket sker vid beställning av weborder med t.ex. standardleverans Varubrev 1:a klass.
När köparen väl har tagit varan i sin besittning är det alltså denne som får ta en första kontakt direkt med transportören och reklamera eventuella skador eller problem kring själva leveransen.

Outlösta paket

Paket som inte hämtas ut av kund från ombud och går i retur utan att meddela oss innan debiterar vi med 160kr för att täcka upp våra fraktkostnader.

Vid val av Parcel företag samt Mypack home där leverans inte är möjligt på grund av fel angivna leverans eller kontaktuppgifter kan det leda till att vi får ta ut en extra avgift som täcker upp den faktiska merkostnaden som uppstår för oss.